Thursday, April 07, 2016

How to Unlock Your Passcode for Iphone?!

okay akan cuba taip sepantas kilat yang mungkin memandangkan dah pukul 7.57 pagi dan aku masih belum bersiap nak pergi kerja.

Gara-gara bangun pagi langsung terlupa passcode phone. Apa jenis bingai lah Wawa ni. jadi dalam masa 15 minit pagi ni hidup aku tak tenang disebabkan passcode yang aku langsung tak ingat! Macam ni ke perasaan amnesia?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Then aku dah try Tanya Ustaz. G yakni ustaz google dan semua ustaz yang hadoo. 

nah pegi sini:


Aku try yang with recovery mode. Ha nampak senang kan tutorial orang buat kat youtube nak hack without laptop? Aku buat, tak jadi sebab semua mintak passcode. Ya Tuhannn perangai apa aku ni!!!!!!!!!! 

1. Okay sambung. Switch off phone ye. Jadi, masa nak cucuk cable dekat phone, siap-2 press home button sampai la keluar benda ni;

Sumber: Sheikh Google

2. Automatik akan pop up itunes engkau tu, pilih restore yee. Kalau itunes tak pop up,
please klik sendiri. harap maklum.

3. Jadi sementara dia nak recover tu, boleh la aku mandi-2, siap make up nak pergi kerja!

dan akhirnya...... 2 hari berlalu. Baru la dapat restore -,-

Okay let make it simple.



  • Lepastu  try lagi restore
  • yang penting jangan kacau cable engkorang teww takut dia tak detect
  • Kalau tak boleh jugak, cuba remove simcard
  • Bila dia dah siap restore; akan ada 2 options, start new iphone or Restore data lama
  • Katakanlah nak restore, korang hanya boleh dapat balik data ikut bila kali terakhir korang synchronize dengan iphone tu
  • at least takyah beli phone baru hihi
  • tu je tips aku untuk kali ni! :)
Selamat mencubaaaa

No comments:

Post a Comment